Köpvillkor

Avtal om köp och tillvägagångssätt

Rut & Rakel och Du som kund har ett avtal om köp när Du betalat Din vara. En automatisk orderbekräftelse skickas till Dig per mail efter att Du betalat via betalkort, Din internetbank eller lämnat Dina uppgifter till vår samarbetspartner för fakturabetalning. När allt är packat och klart hos oss får du ett nytt mail med information om att Din beställning är på väg.

Om paketet är för stort för Din brevlåda, kommer Du få en avi om att hämta ut Din beställning på närmaste utlämningsställe för paket från Posten.

Vi på Rut & Rakel ingår endast avtal med myndig person, alternativt omyndig person med målsmans tillstånd.

Frakt och leveranstider

Snabbfrakt: 1-2 arbetsdagar, 63 kr.
Fraktfritt; 2-4 arbetsdagar på lagerförda varor, 0 kr.
Avhämtning i Norrköping efter ök, 0 kr.

Vi reserverar oss för längre leveranstider kring helger och röda dagar. I dagsläget levererar Rut & Rakel enbart inom Sverige. Rut & Rakel tar inte ekonomiskt ansvar för eventuella förseningar beroende på ändrade eller försenade leveranstider från fraktföretaget.

Priser

Samtliga priser anges inklusive moms.

Information om ångerrätt

Enligt Distans- och hemförsäljningslagen, E-handelslagen har Du som konsument (detta gäller ej företag) rätt att frånträda avtalet genom att meddela oss detta inom 14 dagar från mottagandet av varan. För att Du skall kunna nyttja din ångerrätt måste Du returnera varan i oskadat skick, i originalförpackning. Vid nyttjande av ångerrätten är det Du som står för returkostnaden.

Information om pantsättning

Vid betalning med PaysonFaktura kommer fakturan att pantsättas till Payson och därefter till SVEA Ekonomi AB, 556489-2924.

Betalning

Betalning med Payson. Med Payson betalar du enkelt och tryggt. Välj att slutföra köpet direkt med VISA, MasterCard och internetbank eller betala i efterhand på faktura eller delbetalning. Läs mer här: www.payson.se

Payson logo

Reklamation

Skulle Du få en felaktig vara, vänligen kontakta oss via mail till rutorakel@rutorakel.se

Uppge Ditt beställningsnummer, kvitto- eller fakturanummer och vad som är fel med varan. Om möjligt bifoga gärna en bild. Vi svarar Dig så snart vi kan och ger vidare instruktioner om hur Du returnerar varan, ersättningsmöjligheter i form av ny vara eller pengar tillbaka. Reklamationer gäller endast rena produktfel och inte fel orsakade av normalt slitage, handhavandefel eller att produkten blivit föråldrad. Konsumentköplagen gäller vid ev. reklamationer.

Skador på paket

Upptäcker Du skador på paketet skall Du omedelbart anmäla detta till Posten och göra en skadeanmälan. Hämta inte ut eller öppna ett skadat paket! Om eventuell tvist med Posten inte kan lösas, tar Du kontakt med oss.

Personuppgiftslagen

När Du handlar av Rut & Rakel behöver vi ditt namn och adress för att kunna skicka Din vara. Dina personuppgifter hanteras i enlighet med gällande bestämmelser i Dataskyddsförordningen (GDPR)

SMS-utskick

Angivet mobiltelefonnummer kan komma att användas för SMS-avisering av Postpakets leverans eller övrig kommunikation som rör Din order, inget annat.

Eventuell fel produktinformation

Skulle vi råka ha uppgivit felaktigheter i t.ex. pris, leveranstid, produkttext eller liknande förbehåller vi oss rätten att korrigera detta vid genomgång av Din order. Om du som kund inte godkänner vår korrigering får du självklart välja att avboka din order, detta utan kostnad.